2010 m. gegužės 28 d., penktadienis

Death Valley nacionalinis parkas

2010.05.28. 287- oji kelionės diena.
Death valley nacionalinis parkas. Father Crowley point. Karštėja. Lankytojų centras. Žemiausias amerikų taškas. Devils Golf course. Zabriskie taškas. Service engine soon. Las Vegas. Clarion hotel. The Strip.
Miegojome kiek norėjome, bet ne per ilgiausia. Pasidarę pusrytukus, apsiprausę leidomės toliau į kelionę. Dar vienas nacionalinis parkas. Kažin kiek jų JAV pamatysime?
Death valley nacionalinio parko pavadinimas jau daug ką pasako. Tai vieta žemiau jūros lygio. Aplink supantys kalnai suformavo užuovėją ir slėnyje susidaręs karštis būna rekordinis. Čia buvo užfiksuotas 56,7˚C karštis. Akmenys įkaista iki 92˚C. Galima kiaušinius kepti. Reikia neleisti Gintui atsisėsti ant kokio akmenuko :).
Įdomūs kontrastai jau pakeliui link parko. Už nugaros snieguotos viršūnės, o priekyje smėlio ir druskos dykynė.

Pirmasis mūsų sustojimas Father Crowley taške. Iš čia atsiveria vaizdas į pirmąjį slėnį. Ir vėl kažkuo primena Mongoliją :). Neaprėpiami toliai, aštrūs skardžiai kėlė įdomius jausmus. O, kad taip kas būtų kelioms minutėms paskolinęs sparnus...

Keliukas pakildamas į kalną vėliau palengva vingiuodavo žemyn. Slėniuose pasiekdavome jūros lygį ir „pasinerdavome“ žemiau.

Karštis didėjo. Rekordinio tikrai nebuvo, bet ir ilgai saulėje nesinorėdavo būti. Plius, kad aplinkoje šviesi spalva labai akindavo...
Užsukome į lankytojų informacijos centrą. Mokėti jau nebereikėjo, visur galime važiuoti su metiniu leidimu. Tiesiog pasitarėme, kaip geriausia pamatyti įdomiausius objektus.
Pirmiausia pradėjome nuo Badwater. Tai žemiausias taškas tiek šiaurės tiek pietų Amerikoje. 89 metrai žemiau jūros lygio. Šioje vietoje išdžiūvęs druskos ežeras, akinančio baltumo dugnu. Balta druska labai vargino akis, bet noras pamatyti, pačiupinėti nugalėjo.

Ilgai visgi ant šio dugno neištvėrėme. Baltumas spaudė ašaras ir nenorėdami visai apsiverkti pasukome toliau.
Visai netoli privažiavome Devils Golf Course. Pavadintas taip dėl to, kad tokioje karštoje ir sunkiai ištveriamoje vietoje tik velnias ir tegalėtų žaisti golfą. Druskos plutos nuo karščio buvo suskylinėjusios ir visaip kaip išsikilnojusios. Druskos kristalai spindėjo saulėje kaip raganos smegenys žiemą ant sniego :).

Pažiūrėję kaip velnias žaidžia golfą važiavome į Artists Palette. Tai keletos mylių ilgio kelias kur pakeliui gali pamatyti visokiausių spalvų uolų. Nuo violetinių iki žalių, raudonų.... Tikrai kaip dailininko paletė.

Nuotraukoje nelabai išėjo užfiksuoti tų spalvų realumo.
Paskutinė stotelė mums buvo Zabriskie taškas. Iš jo atsivėrė vaizdas į įvairiausių spalvų ir formų uolas. Per ilgą laiką nugludintos vandens ir vėjo jos sudarė nuostabias kompozicijas.

Diena po truputį ėjo į pabaigą, o mes dar norėjome šiandien pasiekti Las Vegasą, kur turėjome rezervaciją viešbutukui. Padėkoję parkui už nuostabius ir įkvepiančius vaizdus išvažiavome į kitą valstiją, į nuodėmių miestą Las Vegasą.
Kelias ir toliau vingiavo tarp kalnų ir slėnių ir mes džiaugėmės, kad mūsų mašiniukas puikiai atlaikė ne tik didelį karštį, bet ir nuolatinius kilimus į beveik poros kilometrų aukštį ir vėl žemyn.
Bet kaip sako negirk dienos be vakaro. Jau įvažiavus į Las Vegasą vėl išvydome mūsų nemėgstamą lemputę „Service engine soon“. Ir vėl...
TO BE CONTINUED...

1. Sveiki, mazuliai!
    Dziugu apie Jus skaityti.
    Zinot, turiu viena rimta klausima:
    ar ziuresite FIFA 2010? Uz kasergate?:)

Ir dar, kaip tik Klimasauskas yra JAV siuo metu ir aktyviai keliauja, susisiek su juo - galbut susitiksite:)

Sekmes,
    Rytis

p.s. naudinga:

2. Sveikas Ryti :)

Tu puikiai zinai ka palaikysiu. Vidute tai uz ispanus :)

Nezinom kur ziuresim. Kaip tik nusipirkom antena i masina - maza televizoriu ten turim. Bet gaudo tik viena kanala (ir tik kartais :)). Teks tikriausiai man idomiausia pusfinali ziureti pas Ruta (ten turetume kaip tik apie ta laika buti). Lauksim is taves pranesimu kaip visiems sekasi.

Su Darium susisieksim. Aciu kad pasakei!

Ginta i Vidas :)

3. Sveiki,
    Viduke - didziu didziausi sveikinimai - su gimimo diena!!!!

Sveikiname Tave, mes abu su puse:) Linkime nerealiu tolimesniu ispudziu, megaukites.

!!!

:))

4. Aciu Ryti uz linkejimus!

Megaujames ir pasiilgome jusu abieju su puse :)

Vida

5. Eina sau, kaip nerealiai jus ten varote... :) Saunu sauniausi saunuoliausi :D

6. Mes saunus, nes turim saunius draugus!!!