2009 m. spalio 28 d., trečiadienis

Šanchajus

2009.10.25. 72-oji kelionės diena.
Pakeliui į Šanchajų.
Kitą dieną skaniai išsimiegoję (be kiničių kompanijos) sėdome į traukinį į Šanchajų. Turėjome važiuoti 24h. Nebegąsdina tokios kelionės. Ypač, kai keliauji K klasės traukiniu, kurie ir patogūs ir pakankamai greiti. Mūsų pasirinkto traukinio maršrutas gal kiek buvo keistokas, bet mums svarbiausia - pasiekantis Šanchajų.
Kaip mums įprasta pradėjome žaisti UNO kortomis. UNO kortos visada labai tarukė aplinkinių dėmesį. Netrukus prie mūsų prisijungė dar trys kiniečiai, kuriems vien pažaidimas su kitataučiais atrodė egzotiškas... Netrukus visas būrys mus stebėjo bežaidžiančius.
Pakeliui važiavome per vieną iš intensyviausiai apgyvendintų Kinijos regionų. Labiausiai žavintis vaizdas, kaip kiniečiai puoselėja savo sodus ir darželius. Galime drąsiai teigti, kad daržai, lysvės ir sodai prižiūrėti gražiau ir dėmesingiau nei jų pačių namai. Darželiuose nei vienos nereikalingos žolytės. Laistoma reguliarai, nuo intensyvesnės saulės apsaugoma įvairiausiais apdangalais. Tokios tvarkos nepamatysi jų namuose - aplūžusios lūšnelės, kuriose daiktai išmėtyti betkaip, šiukšlių pilni kiemo kampai...

2009.10.26. 73-oji kelionės diena.
Šanchajus. Įsikuriame hosteliuke. Pasivaikščiojam pakrante :).
Šanchajų, kaip vieną iš savo kelionės stotelių, pasirinkome norėdami pamatyti kaip gyvena vienas moderniausių miestų Kinijoje ir iš arti pamatyti mūsų dar nematytus dangoraižių rajonus. Juk didysis investicijų bankininkas Gintas privalo pamatyti kaip Šanchajuje įskūrę didieji pasaulio investicijų valdytojai :).
Šanchajų pasiekėme po pietų ir patraukėme tiesiai į savo hosteliuką. Tvarkingas, pamėgtas keliautojų, patogus susisiekimas su visais miesto rajonais...
Nusprendėme tą vakarą nieko per daug neveikti, o tik pasivaikščioti viena pagrindinių Šanchajaus alėjų, vadinama The Bund. Tai alėja, vingiuojanti palei upės Huangpu krantą, su vaizdu į kitame krante įsikūrusį dangoraižių rajoną Pudong.
Mūsų nusivylimui Bund alėja visa buvo užtverta. Miestas ruošiasi Expo 2010m., kuris pirmą kartą vyks besivystančioje šalyje. Kinijos valdžia juk nori parodyti, kokie jie gražūs... Viskas atnaujinama, gražinama, blizginama. Pavyko užlipti ant kažkokių tai pastolių ir iš dalies pasigrožėti Pudong‘o vaizdu.


Pasivaikščiojome po aktyviausią Šanchajaus dalį, pastebėjome su pižamomis vaikščiojančius vietinius miestelėnus (visiškai atsipalaidavę :)), panardėme tarp prekeivių, palakstėme metro... Miestas paliko modernaus, aktyvaus, vakarietiško tipo įspūdį. Mums patinka. Užskaitom.

2009.10.27. 74-oji kelionės diena.
Yu gardens. Vakaras Pudonge.
Kitą dieną nusprendėme aplankyti Yu sodus, kurie minimi kaip vieni iš gražiausių Kinijoje. Be abejo kol priėjome sodus reikėjo prasibrauti pro prekeivių miestuką, kuris buvo pilnas kinietiškų margumynų ir vakarietiškų delikatesų (KFC, McDonalds).
Yu sodai visiškai pateisino savo vardą. Neįtikėtinai gražiai suprojektuoti, už kiekvieno kampo atsiverianti kita nereali erdvė.... Grožėjomės sukurta oaze... Tai gražiausias sodas, kokį esame matę!


Sodus kiniečiai tikrai moka projektuoti. Sodas pamėgtas ir užsienio turistų – jų čia santykinai sutikome daugiau nei aplink kitus objektus..
Na, o po tokios gražios išvykos kaip nepasivaišinti šalia esančio McDonalds vaišėmis? Niam niam niam...
Vakare nuvažiavome pasivaikšioti tarp dangoraižių. Nusprendėme nesikelti į juos, o tiesiog pabraidyti tarp jų.. Visiems gerai žinomas HSBC pastatas, Jinmao ir Šanchajaus pasaulio verslo centro dangoraižiai, beveik aukščiausi Azijoje ir begalo daug kitų „mažiukų“ pastatukų...


Tikriausiai prisisotinę įtemptos dienos, aplink centrinėje rajono dalyje telkšantį mažą ežeriuką bėgiojo norintys įgauti daugiau energijos keisti personos. Sunku pasakyti, kad jie bėgiojo, greičiau sparčiai vaikščiojo, sukinėdami per riešus plaštakas. Gal ir mūsų Lietuvėlės investicijų profesionalams taip reiktį padaryti? :) Gal dar daugiau gerų minčių ateitų? Gintas pats vos neišbandė sparčiojo ėjimo kartu su jais, pavyko sulaikyti... :).

2009.10.28. 75-oji kelionės diena.
Mokslo ir technologijos muziejus. Šlamštas. 4d filmas. Nusiperkam bilietus į Guiliną. Greituoju traukiniu į Suzhou.
Kitą dieną tarp keliaujančių užvirė diskusija. Aplankyti Šanchajaus muziejų ar Mokslo ir technologijų muziejų? Pirmasis buvo palaikomas Ginto, kuris akcentavo, jog apie jį geri atiliepimai ir jis nemokamas, o antrasis buvo palaikomas Vidutės, kuri akcentavo, jog viename iš moderniausių pasaulio miestų turėtų būti demonstruojamos ir pačios moderniausios technologijos, ir galbūt tai parodo gan aukšta bilietų kainą į jį... Galop Gintas nenorėdamas pasirodyti ne modernus ir ne šiuolaikiškas :) sutiko kartu važiuoti į Mokslo ir technologijų muziejų.


Muziejaus fasadas sukėlė pirmąjį įspūdį, kad čia bus tikrai neblogai... Čia, be abejo kaip ir visur mieste, priešais įėjimą karaliavo EXPO 2010 simbolis.
Kaip ir dažniausiai pirmas įspūdis klaidingas... Ta Vidutė niekada nepasimokins! Muziejus buvo pilnas vaikų apie 10-12 metų amžiaus. Tai jau buvo ženklas, kad labai daug modernumo tikriausiai nerasime... Pasivaikščiojome po sukurtas džiungles su beįrančiomis iškamšomis (na, jos atrodė geriau nei mūsų matytos Rusijoje, Ulan Ude...), keletas ekspozicijų su moksliniais išradimais ir kosmonautų apranga bei amunicija... Net nėra žodžių kaip nyku... Vienintelis dalykas, kuris patiko – 4D filmas apie meteoritus, krintančius į žemę. Ekranas, apgaubiantis iš visų pusių, tikrai sukelia neblogų įspūdžių...
Tą dieną turėjome dar nuvažiuoti į Suzhou miestelį, kuris buvo apie 70 km į vakarus nuo Šanchajaus, todėl ilgiau nedelsėme ir patraukėme į traukinių stotį. Suzhou miestelis buvo pakeliui į Nanjing, kurį jungė greitojo traukinio linija su Šanchajumi todėl džiaugėmės galėdami ją išbandyti.
70 km atstumą įveikėme per 35 minutes. Reikia įvertinti ir sustojimą pakeliui dar viename miestuke bei lėtesnį išvažiavimą iš Šanchajaus.


Vietomis traukinio greitis pasiekdavo daugiau nei 220 km/h. Tai nėra kosmiškai daug, jis įsibėgėja ir daugiau, bet tai buvo gera pažintis su traukinių ateitimi... Dabar nebesistebime, kodėl Warren‘as Buffett‘as didina savo investicijas šioje srityje... Kinijos traukinių sistema (apskritai abu esame mažai susidūrę su traukinių transportu..) truputį atvėrė akis, kas vyksta šioje srityje ir kaip tai svarbu jungiant atskirus regionus bei finansinius centrus. Smalsu, ką šia tema pamatysime JAV...

2 komentarai:

  1. traukinys šilutė-klaipėda per 1h 30 min įveikia pusę šimto kilometrų. kaina studentams 2.5 lt. kad turėtumėt atskaitos tašką:)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Neblogas atskaitos taskas :)

    O traukinyje Silute - Klaipeda vaiksto lieknos merginos pasiulydamos gerimu ? :)

    China has that...

    AtsakytiPanaikinti