2009 m. gruodžio 20 d., sekmadienis

Mekongu iki Tailando, Laosas

2009.12.19. 127-oji kelionės diena.
Laivu Mekongo upe. Nuostabios Mekongo pakrantės. Nakvynė Pak Beng miestuke.
Prieš aštuonias ryte mes jau buvome prie mūsų laivuko. Tai nedidelis laivelis, talpinantis galbūt apie 30 žmonių ir labai labai burzgiantis. Žinojome, kad tylesnės vietos pačiame priekyje, bet kai jau atėjome iki laivuko jos jau buvo užimtos (kas pirmesnis tas gudresnis). Bet gavome visai neblogas per vidurį. Įsitaisėme ir pajudėjome.
Variklis užburzgė ir vaizdai aplin pajudėjo. Priminė mūsų kruiziuką Jangdzės upe Kinijoje. Tik čia oras daug skaidresnis ir gaivesnis. Vaizdai aplink ne rūke, o ryškūs ir spalvingi. Dėl to juk ir pasirinkome šį būdą keliauti iki Tailando sienos. Autobusiuku būtų buvę greičiau, bet vargu ar taip įdomu.
Pirmąją dieną peizažą sudarė plati upė ie abiejuose jos krantuose nusidriekę kalnai.

Turėjome sočiai laiko mėgautis tuo kas aplink. Juk galėjai tik sėdėti ir žvalgytis. Nebuvo denio, kuriame pasivaikščiotum, nebuvo kajučių, kuriose numigtum. O ir numigti sunkiai būtų išėję prie tokio variklio burzgesio...
Praplaukėme mūsų jau matytą Pou Ok uolą. Laivelis niekur nestodamas lėkė tolyn. O mes tik žvalgėmės ir žvalgėmės kaip kokie žvirbliai per lizdo kraštą. Kartais net graudu pasidarydavo žinant, jog jau tuoj paliksim Laosą ir nežinia kada grįšim...
Vaizdas keitėsi ne tik keičiantis krantams, bet ir judant saulei. Vakarop spalvos pasidarė auksinės ir tai vėl prikaustė visų akis..
Perkant bilietus mums sakė, jog išplaukę 8h. ryte tarpinę Pak Beng stotelę turėtume pasiekti už 7 valandų... Deja, ją pasiekėme po 9 su puse valandų... Jeigu nebūtų buvę taip gražu aplink, manome, jog daug kas būtų metęs laivo kapitoną vandenin :).
Pak Bengas didžiąja dalimi tuo ir gyvena kaip tarpinė stotelė plaukiant Mekongu. Tai pusiaukelė nuo Luang Prabang iki Laoso/Tailando pasienio miestelio Huay Xay.
Nakvynę susiradome išsirinkę iš daugelio turistų belaukiančių svečių namų.

2009.12.20. 128-oji kelionės diena.
Toliau keliaujame laivu. Gražumėlis. Nakvojame Huay Xay miestelyje.
Išplaukėme panašiu laiku kaip ir vakar. Spėjome dar papusryčiauti ir pirmyn toliau į kelią. Šįkart laivukas (tarpinėse stotelėse reikia pakeisti laivą) pasitaikė tylesnis ir kelionė pasidarė dar malonesnė.
Šią dieną vaizdas už lango pradėjo keistis. Aukštus kalnus vietomis jau pakeisdavo lygumos arba dirbamos žemės.

Upė pradėjo siaurėti, bet netrukus vėl išplatėjo. Vandenyje kaip ir vakar apiplaukinėjome išsikišusias uolas ir prieš srovę iš lėto stūmėmės pirmyn.
LP gide buvome skaitę, jog šios kelionės laivuku taip organizuojamos, kad laivukai atplauktų pasienio postui užsidarius. Taip ir atsitiko. Kai jau pamatėme, kad tikrai tą dieną nebespėsime pereiti sienos tai tiesiog atsipalaidavome ir žiūrėjome kaip saulė leidžiasi Mekonge.. Skamba gražiai, bet vaizdas dar geresnis..

Kelionė vėl truko virš 9h. Atplaukėme jau beveik sutemus ir visi išsisklaidėme ieškoti nakvynės. Nakvynę radome pigiai ir pasinaudodami tuo paskutinius suskaičiuotus Laoso kipus išleidome maistui (ir be abejo Lao alui :)).